Blog

Ako sa delí provízia

Minule sme sa zhovárali o provízii makléra, ktorá sa na trhu pohybuje medzi 3 až 5 % – sú to peniaze, ktoré idú maklérovi priamo do vačku?
Kto si pozrel to video, tak si zhodnotil toho makléra, že kokos, ty si aký bohatý. Úplne rozumiem, že tí ľudia, ktorí vidia realitného makléra ako možno iba otvorí dvere a potom odkráča so 4% z ceny nehnuteľnosti, tí si myslia, že je to strašne veľa peňazí. A veľa ľudí si predstavuje, že on odkráča a rovno ide do Auparku a niečo si kúpi, nie? Za tých strašne veľa peňazí…Ale realita je iná. Treba povedať, že to nie je iba ten maklér, ale za tým sa schováva veľmi veľa ľudí. Keď si zoberieme iba ten náš podporný tím, ktorý tam je. Je tam kameraman, je tam stager, marketingový manažér, právnik. To sú všetko ľudia, ktorí sa zúčastňujú toho obchodu. Pochopiteľne, sú tam ďalšie výdavky, ktoré sú priamo viazané na daný obchod. Či už nejaký priestor, kde sa sedí a podpisuje a podobne. Ale tou najväčšou položkou, ktorú nie je vidieť je značka kancelárie, jej procesy a nástroje, ktoré si vypracovala za daný čas.Keď si ja ako kancelária dnes dovolím povedať, že môžem mať 4% províziu, tak ju robím s tým, že 15 rokov som investoval do toho, aby táto značka bola známa. 50% ľudí príde na našu stránku len tak priamo.

Prečo nám zavolať

Dôvodov, prečo nám zavolať je viac, preto sme pre vás vybrali tie najhlavnejšie.

To je už to meno, ktoré tam je. Nie je to o tom, či mám alebo nemám prioritný inzerát na nehnuteľnosti.sk.
A to isté sa týka aj tých procesných vecí, že naozaj za tých 15 rokov sme tam dali niečo, čo zjednodušilo alebo zbezpečnilo celú tú transakciu pre našich klientov. Čiže máme 9 z 10 zrealizovaných obchodov a za celú éru máme dve reklamácie od klientov.

Koľko teda reálne zarába ten maklér?
Bežný trhový štandard je rozdelenie provízie 50 na 50. Polovicu si odnáša kancelária, polovicu maklér. Sú kancelárie, ktoré to majú nastavené aj inak. Sú kancelárie, v ktorých si maklér odnáša 80% kde si často kladiem otázku čo vlastne použije kancelária na investovanie do značky, do procesov, do nástrojov, proste do toho všetkého. Ale OK. Treba povedať, že maklér, napríklad u nás zrealizuje v roku v priemere 17 transakcií. Čiže to nie je až tak veľa. Naozaj sa sústreďuje na tú jednu zákazku a berie ju skoro tak vážne ako majiteľ keď to predáva alebo kupujúci keď kupuje.

Čiže prémiovo, ale fér.
Áno, a z toho aj vidieť ten jeho záväzok. Ako zodpovedne to berie. Keď berie exkluzívne tú ponuku, tak sa jej aj exkluzívne venuje. A musí to predať. A musí to predať dobre. Alebo musí to kúpiť a kúpiť dobre.

About the author

Podobné články